Friday, November 27, 2009

Ξορκίζει τον φόβο. ΠΡΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΓΙΑ ΕΤΤΕΝ ΚΑΙ ROSEBLEED

  • Τη γνωρίσαμε ως φωνή των «Film». Τώρα η Ελένη Τζαβάρα ή καλύτερα Etten παρουσιάζει το ηλεκτρονικό της ντεμπούτο «Ι Know You Are Behind Me But Ι'm Not Scared»

«Ο τίτλος του δίσκου «Ι Know You Are Behind Me But Ι'm Not Scared» είναι από μια φράση που έλεγα μικρή στον εαυτό μου. Την έλεγα από μέσα μου όταν περπατούσα στον δρόμο και φοβόμουν καθώς οι σκιές πίσω μου γίνονταν τέρατα. Προσπαθούσα με αυτήν να διώξω τον φόβο. Και για κάποιο λόγο πάντα έπιανε».

«Είναι καλύτερος ο δίσκος από αυτό που ονειρευόμουν», λέει η Etten. Οι δύο παραγωγοί της (Μιχάλης Δέλτα και Coti Κ) κάθε άλλο παρά την καπέλωσαν

«Είναι καλύτερος ο δίσκος από αυτό που ονειρευόμουν», λέει η Etten. Οι δύο παραγωγοί της (Μιχάλης Δέλτα και Coti Κ) κάθε άλλο παρά την καπέλωσαν

Η Etten -δηλαδή η Ελένη Τζαβάρα-, γνωστή στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή ως η φωνή των «Film», παρουσιάζει απόψε ζωντανά με την μπάντα της τον ατμοσφαιρικό ηλεκτρονικό της δίσκο στο Taf- The Art Foundation. Στον ίδιο χώρο πραγματοποιείται έκθεση με τα έργα του εικαστικού καλλιτέχνη Η.Ο.Ρ.Ε. που φιλοτέχνησε το artwork του δίσκου.

Μικρή βασάνιζε το πιάνο του σπιτιού της, ύστερα συμμετείχε σε σχολικές χορωδίες και μπάντες φίλων μέχρι που συνεργάστηκε με τους «Film» και κυκλοφόρησαν δύο δίσκους. «Η μπάντα είναι όπως κάθε ανθρώπινη σχέση», εξηγεί η Ελένη. «Καθώς περνάει ο καιρός αλλάζεις, θες άλλα πράγματα, ψάχνεις κάτι καινούργιο. Τελικά νομίζω ότι ήταν αναζωογονητικός ο χωρισμός και για τους «Film» και για μένα».

Οπότε συνέχισε μόνη. «Εγραφα κατά καιρούς στίχους και μουσική σε ένα παλιό αναλογικό σινθεσάιζερ. Δεν είχα σκοπό να βγάλω δίσκο. Δεν σχεδιάζω ποτέ το μέλλον. Αλλά ενώ δούλευα με τον Μιχάλη Δέλτα στον δικό του δίσκο, που θα κυκλοφορήσει σύντομα, μου ζήτησε να του δείξω τη δουλειά μου. Ντρεπόμουν στην αρχή αλλά,τελικά, του έδειξα τα τραγούδια, του άρεσαν και προσφέρθηκε να κάνει την παραγωγή. Στην πορεία ξαναβρεθήκαμε και με τον Coti Κ, που του άρεσε το υλικό μου και δούλεψε και αυτός κάποια κομμάτια». Ετσι προέκυψε αυτή η ατμοσφαιρική πειραματική ποπ του ντεμπούτου της. «Είναι καλύτερος ο δίσκος από αυτό που ονειρευόμουν», λέει. «Και οι δύο παραγωγοί δεν προσπάθησαν να μου επιβάλουν το δικό τους ύφος. Δεν με καπέλωσαν. Αντίθετα βοήθησαν να αναδειχθεί η μουσική μου».

Ο δίσκος ολοκληρώθηκε αφού πρώτα μεσολάβησε και η συνεργασία της Ελένης με τη Λένα Πλάτωνος. «Βρεθήκαμε όταν έψαχνε μια κοπέλα για να τραγουδήσει ένα τραγούδι της με αγγλικό στίχο, το "Redrosy"», διηγείται. «Η Πλάτωνος είναι από τις μεγάλες μου αγάπες και όταν πήγα σπίτι της και το ηχογραφήσαμε ήταν μία από τις πιο ωραίες εμπειρίες της ζωής μου. Μέσα σε τρεις ώρες διδάχθηκα χιλιάδες πράγματα. Υστερα συνέχισα με τις συναυλίες της στο "Κύτταρο"».

Τώρα έχουν σειρά οι δικές της. «Στη σκηνή νιώθεις σαν να μπαίνεις σε μια άλλη διάσταση», λέει η Ελένη, «που είναι δική σου αλλά παρουσιάζεται μόνον όταν ανεβαίνεις εκεί πάνω. Μπορεί να είναι λίγος ο κόσμος ή να αδιαφορεί για σένα, αλλά όταν πατάς το πόδι σου, ανοίγει η πύλη για ένα άλλο μαγικό μέρος. Εκεί νιώθω ότι μπορώ να βγάλω πράγματα που έχω μέσα μου, μέσα σε μερικές νότες».

* 8.30 μ.μ. στην Taf- The Art Foundation (Νορμανού 5, Μοναστηράκι). Είσοδος ελεύθερη. Ενα τραγούδι της υπάρχει στο www.myspace.com/elenitzavara **

1 comment:

ArtyAnt said...

Καλη επιτυχια Ελενη! ωραια συνεντευξη! μακαρι αν μπορουσα να ειμαι εκει!